Pentru a veni în sprijinul cetățenilor și al persoanelor juridice care doresc să transmită către Primăria Municipiului Iași documente mai mari de 7 MB, municipalitatea a dezvoltat o soluție modernă și eficientă: ePortal – Portal servicii electronice. Acesta poate fi accesat de pe site-ul Primăriei Municipiului Iași: https://www.primaria-iasi.ro/ sau direct de la adresa https://eportal.primaria-iasi.ro/.
Utilizând noul portal dezvoltat de Primăria Municipiului Iași, disponibil non-stop, pot fi transmite documente fără limite de dimensiune, datele personale sunt protejate prin criptare, beneficiarii pot avea un istoric al documentelor (solicitare + răspuns) structurat pe diferite criterii (de exemplu: urbanism, trafic, taxe, avize etc.) și pot primi notificare că documentul a fost recepționat.
În general, sistemele de e-mail au limite stricte privind dimensiunea atașamentelor pentru a preveni supraîncărcarea sistemului, fiind impuse de capacitatea fizică a serverelor. În cazul adreselor de mail oficiale ale Primăriei aceasta împiedică recepționarea fișierelor mai mari de 7 MB. Fișierele mari blochează căsuțele poștale atât ale expeditorului, cât și ale destinatarului și cresc vulnerabilitatea la atacuri informatice. În consecință, serverele de e-mail vor respinge automat mesajele cu atașamente voluminoase și există riscul ca documentele să nu ajungă la destinație sau să fie pierdute.
În schimb, ePortal nu are astfel de limitări, astfel încât riscul ca anumite documente trimise de utilizatori să fie respinse este exclus.
Marius GAVRILESCU