Anchete

Dumitru Anchidin a revenit la conducerea CFR Marfă Iași. Urmează devalizarea societății de stat prin Grup Feroviar Român?

By Redacția

February 05, 2019

Calea Ferată duce o lipsă cronică de manageri pentru că Dumitru Anchidin este din nou director la CFR Marfă Iași, informatie confirmata de in aceasta dimineata de Biroul de Presa al SNTFM CFR Marfa SA. Aceasta reconfirmare pe functia de conducere de la Iasi, spune multe despre superiorii sai de la București care au închis ochii și i-au aprobat revenirea în funcție deși în 2017 respectivul a fost demis cu scandal de la același CFR din Iași pentru că își atribuia singur contractele de la Terminalul de marfă din Suceava cu ajutorul lui Traian Stoian de la Roferspeed, casa de expediții a CFR Marfă.

Directorul de regională, Dumitru Anchidin (foto 7Est), aduce, de circa 6-7 ani prin firma sa Ferotrans TFI Iași, locomotive casate de la austrieci sau vagoane uzate și pline cu azbest din Olanda pe care le vinde în țară prietenilor și partenerilor din România. Grup Feroviar Român, “dușmanul” de-o viață a celor de la CFR Marfă, este cel mai fidel client al directorului Dumitru Anchidin“, sustin surse din cadrul CFR Marfa.

În ultimii 2 ani, perioadă în care Grup Feroviar Român a cumpărat locomotive de aproape 2 milioane de EURO de la Anchidin Dumitru, CFR Marfă Iași, condusă de Anchidin, a pierdut cel mai important contract de transport din toată Moldova cu cei de la Egger sau Holzindustrie din Rădăuți în favoarea GFR. Tot în condiții dubioase, CFR Marfă Iași a reușit în 2018 să împartă cu GFR contractul de transport cărbune pentru CET-ul din Iași.

“Ferotrans TFI se regăsește și în portofoliul de afaceri al altor mari transportatori din România, cum ar fi cele din Cluj, administrate de Călin Mitică (cu multiple dosare penale!), TRANSFEROVIAR GRUP și REMARUL, unde Anchidin și-a ținut pentru reparații aproape un an, 15 locomotive aduse din Austria. Dovada că materialul rulant adus de directorul de la CFR Marfă din străinătate este uzat, stau afacerile importante cu fier vechi ale acestuia derulate în ultimii ani cu Petru Buzincu, patronul firmei Colect Metal, căruia Anchidin Dumitru i-a vândut în ultimii ani aproape 100 de vagoane ținute din 2013 pe liniile CET Holboca. Directorul Cfr Marfă Iași este pe cale să aducă în țară nu mai puțin de 50 de automotoare diesel DM 90 retrase de căile ferate din Olanda după electrificarea liniilor pe care operau și cumpărate de Ferotrans TFI la preț de fier vechi. Poate după ce va reuși să le vândă, Anchidin își va achita și datoria de la CFR Călători de jumătate de milion de lei pentru care există deja o executare silită din 2016“, sustin aceleasi surse din cadrul CFR Marfa.

Dumitru Anchidin a adus grave prejudicii la CFR în 2012 când a făcut și transport de călători cu trenuri închiriate de la Cfr Călători pe care însă le-a abandonat prin județul Suceava pentru că afacerea nu mai era rentabilă.

Revenind la traseul profesional și la relațiile lui Anchidin Dumitru, acesta a mai fost câteva luni, în 2018, consilierul lui Radu Pipa de la regionala CFR Iași și a reușit să-l impună pe fratele său ca șef la CFR Galați cu ajutorul celor de la București.

În concluzie, Anchidin pare pentru conducerea CFR-ului angajatul model, iar pentru alții ajutorul fidel al GFR-ului lui Vasile Didilă, al GRAMPET-ului lui Gruia Stoica, al TRANSFEROVIAR-ului lui Călin Mitică și al altor combinatori de pe piața fierului vechi.

Din funcția de director la CFR Marfă Iași, Anchidin e liber să facă tot posibilul ca societatea feroviară de stat să ajungă la destinația previzibilă aflată în mintea multor cunoscători: gaura neagră a falimentului via interesele private.

Marius GAVRILESCU