Anchete

Escrocheria Orange! Contracte prelungite abuziv cu 12 luni si abonamente platite pentru servicii inexistente

By Redacția

July 26, 2018

Compania Orange este acuzata de inselatorie ordinara in forma continuata. Speta pe care o vom prezenta in randurile urmatoare incalca orice principiu concurential si moral. Un iesean s-a prezentat in urma cu jumate de an la un shop Orange pentru a achizitiona o cartela prepay intr-un format pe care sa-l permita telefonul proaspat cumparat, cu transferul numarului alocat de vreo 20 de ani.

La respectivul shop mi s-a spus ca nu pot sa imi dea o astfel de cartela cu preluarea numarului, decat sub forma de abonament pe o perioada de 12 luni de zile, la pretul de 37 de lei pe luna. Mi s-a parut ciudat, asa cam solicitat o astfel de cartela la un alt shop, de unde am primit un raspuns identic”, ne-a spus Nicusor Pandele.

Neavand o alta solutie, ieseanul nostru a semnat un contract cu Orange, pe o perioada de 12 luni de zile, prin care operatorul de telefonie se obliga sa ofere 2 Giga de net, minute nelimitate in retea/SMS, din care 100 minute internationale, la pretul de 37 de lei.

Din momentul intrarii in vigoare a acestui contract a inceput calvarul. Au fost luni in care nu am putut efectua niciun apel international pentru ca, asa cum mi s-a spus ulterior, „nu exista parteneriate cu retelele din zona respectiva a globului”, dar nici apeluri in alte retele nationale. Internetul imi cadea cand aveam nevoie mai mare, iar serviciile erau suspendate temporar aproape in fiecare luna”, sustine ieseanul.

Prelungire abuziva a perioadei contractuale

La jumate de an de la semnarea acestui contract, Nicusor Pandele solicita rezilierea ontractului pe motiv ca serviciile sunt neconforme contractului. Se prezinta la acelasi shop unde s-a redactat contractul si i se opereaza solicitarea.

Dupa 3 zile sunt sunat de un angajat Orange, arogant si obtuz, care, fara sa se prezinte, m-a instiintat ca nu pot rezilia contractul. Mi-a spus ca acel contract trebuie sa se produca pana la termenul de 12 luni, iar solutia ar fi plata in avans a diferentei de 5 luni ramase din contract, fara a beneficia de servicii in aceasta perioada, ori oferirea unei variante mai avantajoase, pe perioada ramasa si in acelasi pret, respectiv minute nelimitate, nationale si in retea, 8 Giga internet, SMS nelimitate si 500 de minute internationale, situatie in care nu se va mai pune problema de a ramane fara internet sau minute”, a spus Pandele.

A doua zi dupa acceptul ieseanului de a-i fi introdus acest nou pachet in abonament, pe perioada celor 5 luni ramase din contract, Orange il instiinteaza asupra faptului ca…perioada contractuala a fost prelungita cu 12 luni. Ieseanul a depus o plangere la Oficiul pentru Protectia Consumatorului si intentioneaza sa depuna si o plangere penala pentru inselaciune.

Radu SEICARU