Abia ce se înfiripase voga filmului „Cravata galbenă”, că o nouă producție cu temă obsesiv coloristică i-a suflat toată energia audienței. Este vorba de reapariția fulminantă pe prima scenă de operetă a țării a cunoscutei creatoare de modă psihanalitică Iulia Scântei, care a lansat la parada de 1 decembrie „Pălăria galbenă și manșetele așijderea”, noua imagine cult a curentului suprarealist și irațional, intens studiat în mediul artistic de avangardă de noapte la Bălăceanca.
Dacă deja ne obișnuise cu elementele de bufonerie stilistică la petrecerile de pe pajiștele regale, Iulia Scântei ne-a surprins de această dată cu noua paletă cromatică, care lasă loc la interpretări și traduceri libere din arta abstractă promovată în galeriile Temu și Trendyol.

Privind-o, gândul te poate duce lesne la imaginea beatlesiană a „Submarinului Galben”, deși intrigă faptul că, submarin fiind, doamna Scântei este echipată și cu o amplă pânză de goeletă. Poate doar ex – președintele și marinarul Traian Băsescu ar putea explica acest paradox, el aflându-se la un moment dat la babordul doamnei, în timpul ceremoniei de la Arcul de Triumf.
Pe de altă parte, dacă ne referim strict la pălărie, se întrevede aici o aluzie la alura Melaniei Trump, și ea adepta pălăriilor cu boruri largi menite a-i acoperi enigmatic fizionomia celestă, cu deosebirea că în cazul doamnei Scântei proiecția vizuală te duce mai degrabă spre ipostaza unui ciobănaș din preria mexicană, mândru costumat cu poncho și sombrero.

Totuși, la o analiză mai atentă și cu certe tente conspirative a ținutei Iuliei Scântei, mai ales în segmentul pantalonilor de trening și adidașilor din picioare, putem trage concluzia că distinsa judecătoare tocmai venise sau urma să meargă la o ședință de fitness, menită a conferi suplețe articolelor din constituția personală.
Una peste alta, vestimentația Iuliei Scântei a copleșit întreaga asistență, demonstrând încă o dată românilor cât de veselă și plină de culoare este viața, mai ales după externare.
Paul LOVIN



