Mihai Chirica are dreptate când susține că ieșenii mint când se plâng de traficul infernal din oraș. El, de exemplu, a făcut doar 40 de minute de acasă, din Galata, până în Copou pe 7 octombrie. Nu a întâmpinat absolut niciun blocaj.
Desigur, ce ascunde Mihai Chirica și a fost dezvăluit acum este o mică mare diferență față de ieșeanul de rând: copia de oligarh a transformat Poliția Locală într-un serviciu la cheremul lui.
Agenții amplasați în intersecțiile de pe rutele pe care se deplasează Chirica prin oraș i-au deschis cale liberă, să nu stea stăpânul orașului în trafic, cu toți mujicii.
Bine, dar asta înseamnă că ieșenii care au ghinionul să se intersecteze cu ruta oligarhului de Bahlui așteaptă și mai mult în trafic, nu?
Așa este, dar când i-a păsat lui Mihai Chirica de ieșeni?
De exemplu, marți, 7 octombrie, între 7:00 și 8:30, mai mult de jumătate din efectivul de agenți rutieri ai Poliției Locale de pe tura de dimineață au fost repartizați pe două dintre traseele folosite de primarul Mihai Chirica pentru a ajunge de-acasă, din Galata în Centru.
Un polițist pe podul Galata, doi lângă și pe pasajul Alexandru cel Bun, un al patrulea la școala Varlaam, pe Lascăr Catargiu, unde e elev copilul edilului, Ștefănuț. Al cincilea pe străzile adiacente, Conta și Bălcescu. Și tot așa.
Agenții văd că se apropie mașina lui Mihai Chirica și opresc mașinile din cealaltă direcție, chiar dacă au prioritate. După ce trece primarul, pleacă toți în 5 minute.
Imagine surprinsă la intersecția bulevardului Alexandru cel Bun cu strada Profesor Paul Bujor: agentul l-a salutat politicos, prin înclinarea capului, și i-a făcut semn să treacă, conducându-l apoi cu privirea.
A trecut boierul!
Situația asta arată eșecul major la primărie al acestui individ. A ratat toate obiectivele pentru fluidizarea traficului rutier în Iași. I-am dat mură-n gură toate soluțiile, l-am îndemnat să le folosească, spre binele ieșenilor.
Nu i-a păsat.
Le mai repet pe scurt aici:
– construirea de școli noi la marginea orașului, pentru miile de ieșeni din suburbii care astăzi vin de nevoie în oraș,
– două axe de tramvai din Cug în Copou și din Dacia în Zona Industrială, în paralel cu aducerea de tramvaie și autobuze noi, pentru a stimula pe oameni să folosească mijloacele de transport,
– finalizarea centurii orașului, să nu mai fie nevoie să treci prin centru dacă vii din Bucium și trebuie să ajungi în Păcurari.
– Liniile de tramvai vor fi separate de restul traficului cu borduri, iar traversarea orașului pe ambele sensuri poate fi realizată în doar 25–30 de minute, cu o frecvență a tramvaielor în stație de 5–7 minute.
Poți urca în tramvai în Lunca Cetățuii la 7:20 dimineața și la 7:50 să cobori în Copou, la Universitate. Fără ca Poliția Locală să te ajute ilegal.
Dar nu i-a păsat. Pentru Mihai Chirica a contat că s-a descurcat pentru sine. Votanții lui nu au decât să își piardă viața în mașini.
Bătaia de joc a atins cote enorme în mandatul lui Mihai Chirica. Dar știți ce nu înțelege această copie de oligarh?
Că și alții mai puternici decât el s-au crezut de neatins. Și au terminat fie în pușcărie, fie fugind prin străinătate, cu pașapoarte false. O schemă similară, tot cu Poliția Locală, i-a adus lui Gheorghe Nichita 5 ani de închisoare.
Să nu cumva să se repete istoria, Mihăiță!
Marius Bodea, senator USR de Iași