Fiul lui Ion Rațiu, cooptat în conducerea unui furnizor feroviar din județul Alba

0
52

Nicolae Rațiu, fiul lui Ion Rațiu, a fost ales, pentru un mandat de patru ani de zile, în Consiliul de Administrație al furnizorului feroviar Prebet Aiud din județul Alba.

Acționarii producătorului de materiale de construcții și-au dat votul pentru alegerea în Consiliul de Administrație a lui Nicolae Rațiu, fiul fostului candidat la președinția României din anul 1990 Ion Rațiu, informează Profit.ro. Ceilalți patru membri ai Consiliului de Administrație vor fi Ioan Demeter, Sorin Sălăgean-Mihețiu, Mathe Francisc și Liviu Daniel Deceanu.

Fiul lui Ion Rațiu va administra o societate înființată în 1904

Documentele înserate în monografia municipiului Aiud dovedesc existența unei activități tradiționale legate de construcția căilor ferate încă din anul 1904.

Actuala societate este construită pe amplasamentul unei uzine de impregnat traverse de lemn, potrivit informațiilor prezente pe site-ul oficial. Fiind o unitate industrială a Departamentului Transporturilor Feroviare din cadrul Ministerului Căilor Ferate, în anii 1950-1951, pe lângă impregnarea traverselor din lemn, întreprinderea a preluat impregnarea stâlpilor utilizați în dezvoltarea rețelei de telecomunicație și telegrafie.

În anul 1966 Întreprinderea de Impregnare Traverse Aiud s-a transformat în Întreprinderea de Prefabricate din Beton. Transformarea s-a datorat în principal creșterii cererii de traverse pentru căile ferate și imposibilității acoperirii acestei cereri cu masă lemnoasă de esență tare.

În anul 1973 au fost achiziționate și puse în funcțiune utilaje și linii tehnologice pentru fabricarea traverselor de linii de cale ferată din beton, prefabricate precomprimate (grinzi de poduri și podețe) și elemente pentru structuri în construcții.

În prezent, societatea dispune de capacități de producție însumând un volum de 126.400 mc prefabricate pe an, capacitate ce acoperă necesarul de traverse pentru infrastructura rețelei de cale ferată pe regionalele Cluj, Timiș, Brașov, Iași și o parte din Galați.

sursa: clubferoviar.ro

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

22 − 15 =