Inca un contract pentru firma de casa a lui Chirica. 8 milioane de euro, cadou de Paste pentru Conest, in contul unui drum

0
58

Primarul Mihai Chirica a anunțat că în scurt timp vor începe lucrările de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept. Contractul de lucrări a fost semnat ieri, 13 aprilie.

Lucrările vor fi efectuate de asocierea Viarom Construct SRL – Conest SA. Pe primele două tronsoane, Podu de Piatră – Podu Roș și Podu Roș – Pod Tudor Vladimirescu, lucrările vor începe din această lună. În anii care vor urma vom continua lucrările și pe celelalte două tronsoane. Valoarea proiectului este de aproximativ 37 milioane de lei, din care 12 milioane de lei sunt cuprinse în bugetul acestui an. Modernizarea se va face de la parapetul de la Bahlui și va include trotuar, iluminat, spații verzi, iar pe tronsonul cuprins între Podu de Piatră și Podu Roș vom face și foarte multe locuri de parcare. Încercăm să scoatem mașinile de pe șoseaua Națională, arteră care, pe acel sector, va fi modernizată în cadrul aceluiași proiect”, a anunțat primarul Mihai Chirica.

Lucrările se vor desfășura pe aproximativ şase kilometri, fiind prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podul de Piatră şi podul Sfântul Ioan, dar şi refacerea șoselei Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podul de Piatră. Prin proiect, alături de modernizarea carosabilului vor fi refăcute şi trotuarele, vor fi amenajate piste de biciclişti şi locuri de parcare, reţelele de telecomunicaţii vor fi îngropate şi va fi schimbat mobilierul urban.

Cea mai amplă lucrare este crearea unei noi artere rutiere pe malul Bahluiului pe traseul actual al liniei de tramvai dintre Podul de Piatră şi Podu Roş, noul sector de stradă urmând să descongestioneze traficul din intersecţia din Podu Roş. Calea de rulare a tramvaielor va fi înlocuită cu o arteră cu două benzi de circulaţie, vor fi amenajate 94 locuri de parcare şi o alveolă pentru staţia de autobuz. Strada nouă, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, va avea sens unic de circulaţie din sensul giratoriu Podu Roş către Podu de Piatră.

Un alt tronson al proiectului prevede reabilitarea carosabilului de pe șoseaua Naţională, această arteră fiind prevăzută cu sens unic de intrare în intersecţia Podu Roş. Un alt sector de lucru va avea ca obiectiv refacerea tramei stradale şi a trotuarelor pe malul Bahluiului spre podul Tudor Vladimirescu, iar de aici va continua modernizarea către podul Metalurgie. Ultima arteră care va intra în reabilitare este bulevardul Chimiei până la podul Sfântul Ioan.

În total, la finalul proiectului vor fi asfaltate străzi pe o lungime de 6,2 kilometri, vor fi amenajate trotuare şi piste de biciclişti pe o suprafaţă de 29.000 metri pătraţi, vor fi refăcute spaţii verzi pe aproximativ 16.000 metri pătraţi şi vor fi create 213 locuri de parcare.

Primarul Mihai Chirica a adăugat că tot în această lună vor începe și lucrările de modernizare ale bulevardului Dimitrie Cantemir și străzii Gheorghe Asachi. În cazul în care condiţiile meteorologice permit, reabilitarea acestora ar urma să se finalizeze în patru luni, în cazul străzii Gheorghe Asachi, respectiv șase luni în cazul bulevardului Dimitrie Cantemir. Lucrările vor fi efectuate de asocierea Viarom Construct SRL – Into SRL, valoarea acestora fiind de 2.367.626 lei.

Pe 24 iunie vor începe lucrările de modernizare pe strada Sf. Andrei. Timp de aproximativ două luni, circulația auto va fi închisă complet între intersecția cu strada Colonel Langa (Petrom) și strada Gheorghe Ghibănescu, urmând a se desfășura pe bulevardul Splai Bahlui – Mal Stâng. Această arteră face parte dintr-un lot format din străzile Cazărmilor, Plopii fără Soţ, Dealu Bucium, Iancu Bacalu, Petru Movilă, Sf. Andrei, Tănăsescu şi Atelierului, precum şi fundacurile Socola, Bucium şi Păun. Lucrările sunt executate de asocierea Conest SA – Viarom Construct SRL, valoarea totală a contractului fiind de 12.776.173 lei.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

84 − = 83