Parc, parcare subterana si muzeu, pe locul depoului de la Gara. Depoul din Dacia, modernizat cu 16 milioane euro

0
50

Proiectul de modernizare a depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia continuă. Primarul Mihai Chirica a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent acestui proiect. Documentația va fi elaborată de asocierea SC Ray Consulting SRL – SC Smart City Development SRL, pentru o sumă de 795.710 lei, fără TVA (946.894,9 lei, cu TVA).

Prin acest proiect dorim să ducem în depoul din Dacia tot transportul pe șină, în special cele 32 de tramvaie noi achiziționate cu fonduri europene, și tot parcul auto electric, anume cele 44 de autobuze aflate în curs de achiziție. Acesta ar fi un pas important pentru desființarea depoului CTP din zona Gării. Dorința noastră, care va fi pusă în practică după organizarea unei dezbateri publice, este ca acolo să realizăm un parc pentru toată zona Centru – Gară, o parcare subterană și un muzeu dedicat tramvaiului ieșean”, a explicat primarul Mihai Chirica.

Potrivit unei hotărâri a Consiliului Local, valoarea totală a proiectului de modernizare a depoului din Dacia este de 15.991.006 euro, cu TVA, iar durata estimată de realizare a lucrărilor de 24 de luni. Fondurile pentru realizarea acestui proiect provin, într-o primă fază, dintr-un împrumut de 21 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, bani cu care municipalitatea ieșeană intenționează să realizeze și proiectele de reabilitare termică a 14 grădinițe, școli și licee din Municipiul Iași, precum și proiectul de reabilitare, modernizare, extindere și dotare a cinematografului Dacia. Suma împrumutată ar putea fi însă rambursată din fonduri europene prin exercițiul financiar european 2021 – 2027 sau prin fondul de redresare și reziliență.

Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze al CTP din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980. Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților. De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități.

Proiectul municipalității prevede modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției. În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată. Soluția tehnică propusă pentru modernizarea depoului din Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului, menținerea parțială a platformelor ca fundație pentru infrastructură, redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze (separarea fluxurilor fiind imperativă) și împrejmuirea completă pentru asigurarea siguranței în exploatare și restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea și automatizarea, rețeaua de contact, rețelele interioare și instalațiile.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 43 = 47