Camelia Gavrila a subliniat necesitatea unei educatii parentale si deschiderea scolii spre problemele tinerilor

0
97

Doamna deputat prof. dr. Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, și domnul deputat Nicolae Georgescu, membru al Comisiei, au primit ieri, 04 iunie 2018, o delegație de elevi care au participat la Forumul Național al Copiilor, desfășurat sub patronajul organizației Salvați Copiii.

Elevii, cu vârste între 12 și 17 ani, au prezentat o selecție de idei, propuneri și recomandări pentru îmbunătățirea sistemului de educație, prin asigurarea accesului egal la școală și servicii medicale pentru toți copiii. La ediția Forumului Național al Copiilor din acest an, desfășurat între 1 și 4 iunie, au participat peste 100 de copii din București și din 15 județe. Temele principale din cadrul celei de-a 18-a ediții au fost dreptul la sănătate, învățarea alegerilor corecte și fenomenul de bullying în școli, subiecte alese în funcție de opțiunile și nevoile educaționale ale copiilor și problemele de pe agenda publică specifice vârstei.

          Elevii participanți la întrevedere au menționat necesitatea unor dezbateri periodice, lunare, pe teme precum educația pentru sănătate, inclusiv elemente de educație sexuală, în care să se realizeze o informare a elevilor, dar și a părinților, a diriginților și a cadrelor didactice în general. Elevii au propus realizarea unor cursuri pentru profesori și părinți în zona de consiliere psihologică și a altor subiecte de interes generate de vârsta pubertății și adolescenței. 

Președinte Camelia Gavrilă a subliniat atât complexitatea societății și a educației secolului XXI, cât și diversitatea mediilor sociale din care provin copii, vulnerabilitățile vârstei, dificultățile economice, sărăcia cu care se confruntă unele comunități. Organizația Salvați Copiii s-a preocupat întotdeauna de comunicarea între autoritățile statului, societatea civilă și tinerii aflați la început de drum, derulând proiecte în majoritatea județelor țării. Referitor la educația pentru sănătate, doamna președinte Camelia Gavrilă a menționat că există un curs opțional cu această tematică încă din anul 2004, iar Comisia pentru învățământ a adoptat o inițiativă de completare a Legii educației naționale nr. 1/2011 prin care se stabilește că Ministerul Educației Naționale și Ministerul Sănătății vor elabora o strategie privind educaţia pentru sănătate și nutriție, ce va fi transpusă în planurile-cadru pentru disciplinele opționale din învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial și în activitățile formale și nonformale. 

           Domnul deputat Nicolae Georgescu a amintit importanța unor astfel de proiecte și dezbateri ale elevilor și tinerilor în cadrul demersului de a accentua rolul colaborării între elevi și cadrele didactice, a relației între copii și părinți. Totodată, a subliniat valoarea pe care o are un profesor ce este nu doar un bun specialist și comunicator, ci trebuie să fie un bun pedagog, un bun diriginte. În același timp, a remarcat dorința copiilor de a primi informații despre situații, probleme cu care se confruntă, accentuând nevoia unui dialog pe latura emoțională cu părinții și dirigintele.

           În finalul discuțiilor, doamna președinte Camelia Gavrilă a amintit opinia lui Constantin Noica, în sensul că ”o şcoală în care profesorul nu învaţă şi el e o absurditate”, pentru a sublinia importanța și utilitatea învățării și dezvoltării profesionale indiferent de vârstă, dar mai ales în spațiul educației, acolo unde fiecare copil sau tânăr înseamnă o lume cu idealuri și vocații individuale.

Concluziile întâlnirii, ce vor fi prezentate membrilor Comisiei și transmise Ministerului Educației Naționale, au fost legate de necesitatea unei educații parentale, a conștientizării și implicării diriginților și participarea acestora, alături de celelalte cadre didactice, la cursuri de consiliere, dar și pe alte teme specifice vârstei adolescenței, deschiderea școlii spre problemele tinerilor, importanța unei bune informări privind educația pentru sănătate, pentru că procesul de educație înseamnă provocare, adaptare și individualizare, comunicare empatică în relația cu vârste și generații diferite.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here