Consiliul Concurenței lansează “Monitorul prețurilor produselor alimentare”

0
59

Consiliul Concurenței lansează Monitorul prețurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare.

Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul prețurilor carburanților, de astăzi, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-și planifica cumpărăturile și alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor ști care dintre comercianți are cea mai bună ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul prețurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea București-Ilfov, care afișa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).

În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine. Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenței pe piața de retail alimentar. Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Aplicația Monitorul prețurilor este dezvoltată de compania Maguay, iar căutările și consultarea aplicației pot fi efectuate doar pe teritoriul țării.

Consiliul Concurenței gestionează platforma, dar datele/informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.

Proiectul are o valoare totală de 1.422.346,00 lei fără TVA (305.880 euro) și este finanțat integral de la bugetul de stat. Autoritatea de concurență a iniţiat proiectul Monitorul prețurilor în 2016, având ca partener instituţional Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC.

Reamintim că în luna iulie a acestui an Consiliul Concurenței a lansat Monitorul prețurilor carburanților, una dintre componentele Monitorului Prețurilor, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto. Cele mai recente rezultate arată că platforma a înregistrat în jur de 1,8 milioane de căutări, la trei luni și jumătate de la lansare, ceea ce arată utilitatea platformei în rândul consumatorilor.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 4 = 5