Consumul de mici intrece consumul de cultura la Iasi. Sarbatorile Iasului in topul “preferintelor culturale” ale respondentilor la sondajul comandat de Primarie

0
82

Fundatia academică AXIS, la solicitarea Primăriei Municipiului Iaşi şi a Fundaţiei „Iaşi – Capitală Culturală Europeană 2021”, a efectuat un sondaj de opinie despre practicile de consum cultural în orasul Iasi. Dintre respondenţi, 87% știu despre faptul că Iașul se află în competiție pentru acest titlu si 95% sunt convinsi că acesta ar avea de câstigat în urma eventualei desemnări. Conform sondajului, manifestările culturale precum FIE ori FILIT au un grad de participare semnificativ, dar recordul este detinut de către Sărbătorilor Iaşului. Componenta religioasă a unui eveniment continuă să fie cea de succes la public, interesante fiind şi procentele aproape egale din dreptul Universităţii “Al. I. Cuza” şi Mitropoliei ca simboluri culturale ale oraşului Iaşi. După opiniile ieşenilor, un brand al Iaşului trebuie să ţină cont de triada: cultură, istorie, oraş studenţesc. Conform sondajului, dacă Iasul ar fi un personaj, acesta ar fi descris ca inteligent, cultivat, agreabil, atractiv, dinamic. Ca toti românii, iesenii cheltuiesc mai puţin pe bunuri culturale; totuşi, 10% din respondenţi declară că ştiu să cânte la un instrument muzical.
Sondajul contribuie la pregătirea candidaturii Iașului în competiția pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii în anul 2021.Sondajul este un indicator atât al percepției ieșenilor față de orașul în care locuiesc, cât și al stării de fapt în materie de consum cultural, cu o probabilitate de garantare a rezultatelor de 95%”, a precizat Dan Doboș, actualul director al Fundaţiei „Iaşi – Capitală Culturală Europeană 2021”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here