EXPLOZIV! Dosare penale pe numele ministrului Sănătăţii şi directorului Aeroportului Iaşi pentru trafic de influenţă

0
55

Primarul Mihai Chirica a depus la DNA, plângeri penale împotriva ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu şi a directorului Aeroportului Iaşi, Marius Bodea. Este posibil ca in aceste actiuni sa fie prinsi si anumiti parlamentari de Iasi care au intervenit pentru schimbarea amplasamentului Spitalului Regional de Urgente.

În urma vizitei la Iaşi a ministrului Sănătăţii, împreună cu doamna Corina Creţu, comisar european, am asistat la o discuţie care pentru mine a fost cât se poate de şocantă…Referitor la persoanele care au încercat să influenţeze în mod abuziv decizia pe care ministrul trebuia să o ia la Iaşi, vom depune plângere penală la DNA pentru trafic de influenţă şi încercare de a creiona o altă decizie tehnică pentru sprijinirea unui membru dintr-o altă formaţiune politică. O să cerem judecarea până vom afla care sunt cele trei persoane care cu o zi înainte au fost la cabinetul ministrului Sănătăţii, cerând să nu ia o decizie atat timp cât este prezent la Iaşi, comisarul european, Corina Creţu, pentru că nu e bine şi pentru că terenul de la Valea Ursului este un teren ideal, fără să spună măcar faptul că este revendicat de o persoană încă de acum 6 ani de zile. Există un dosar în revendicare şi se judecă pe Tribunalul Civil încă de atunci”, a spus Mihai Chirica.

Un alt nume vehiculat de Mihai Chirica, pe lista penala deschisa catre DNA, este cel al lui Marius Bodea, directorul Aeroportului Iasi, care a facut trafic de influenta pentru schimbarea amplasamentului Spitalului Regional. Potrivit edilului, in aceasta caracatita mai exista prinsi si anumiti parlamentari de Iasi.

De cealalta parte, directorul Aeroportului Iaşi a tinut sa se afunde si mai mult in penibil, sustinand ca aceasta adresa nu este decat un pas de normalitate prin care a dorit sa-si acopere spatele.

„Amplasarea unui astfel de obiectiv de importanţă regională într-o zonă cu restricţii, lângă un aeroport care, prin activitatea sa, generează zgomot foarte mare, este clar o măsură care va crea o dublă problemă: disconfort fonic pentru cei ce beneficiază de serviciile spitalului şi, cu siguranţă, viitoare restricţii de operare pentru Aeroport, întrucât legislaţia de mediu protejează sănătatea oamenilor în mod primordial, şi nu investiţiile. Administratorul de aerodrom are datoria de a monitoriza continuu zonele de protecţie ale Aeroportului şi este obligat să facă toate diligenţele legale pentru a-i înştiinţa pe cei în drept asupra riscurilor ce pot apărea, prin construirea în zonele de protecţie a Aeroportului, a unor obiective civile. „Siguranţa oamenilor primează întotdeauna, chiar şi în cazul în care vorbim de cei care folosesc obiectivul în cauză sau sunt pasageri în avion. După momentul de înştiinţare, administratorul de aerodrom va fi absolvit de orice obligaţie şi nu va putea răspunde pentru eventuale prejudicii ori evenimente critice produse ca urmare a construirii unui edificiu într-o zonă de risc operaţional aerian. Orice decizie adoptata în urma luării la cunoştinţă a elementelor de risc operaţional şi de altă natură va trebui să fie asumată de cei care iau această decizie”, a afirmat Marius Bodea, prin intermediul unui comunicat de presa.

Radu SEICARU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 59 = 68