MONOPOLUL CONEST. Firma de casa a Primariei vrea sa scoata din licitatii constructorii din afara Iasului

1
68

Sefii Conest au dat dovada astazi de o nesimtire fara margini. Acestia au cerut Executivului Primariei, de fata cu toata presa ieseana, ca firmele care nu sunt din Iasi sa nu mai fie agreate la licitatiile care vizeza lucrari pe fonduri europene sau comunitare.

Poate or fi firme bune, dar de ce sa nu facem noi lucrari la Iasi, cu firme locale? Nu spun aici ca ar trebui numai Conest-ul sa castige lucrarile care se executa in Iasi, dar ar trebui sa dam dovada de oarecare patriotism local si banii sa ramana aici, la Iasi”, a spus Ioan Cordun, directorul tehnic al firmei Conest.

Paradoxul face ca in cursul acestei zile, Primaria Iasi sa marcheze finalizarea simultana a nu mai putin de 4 proiecte europene, din care trei, din pura intamplare, au fost contractate de Conest, firma controlata de Viorel Cozma, un apropiat al primarului interimar, Mihai Chirica care, inainte de a ajunge in Primarie, a fost inginer la firma Conest, condusa pe atunci de Constantin Orhei.

Potrivit portofoliului, cei de la Conest nu au construit niciodata vreun pasaj rutier. Cu toate acestea, din pura intamplare, acestora li s-a adjudecat lucrarea de la Pasajul Octav Bancila – proiect „Axa de dezvoltare Nord – Sud în municipiul Iaşi”, cu o valoare de 85 milioane lei. Proiectul “Axa Sud Podu Roş – CUG”, care a cuprins si Pasarela Nicolina, in valoare de 74,4 milioane lei, a fost de asemenea adjudecat de Conest, ca de altfel si reabilitarea Scolii Carol I, cu o valoare de 3,3 milioane lei. Singurul proiect european care a scapat firmei Conest, din cele patru finalizate inainte de Craciun, respectiv „Reabilitare Splai Bahlui Mal Stâng”, cu o valoare de 18,2 milioane lei, a fost castigat de o firma din Botosani. Nu este de neglijat faptul ca Viorel Cozma a mai castigat, in baza „unor oferte bine fundamentate, cu un pret mic si un portofoliu impresionant”, si alte proiecte de zeci de milioane de euro, printre care „Modernizarea retelei de linii de tramvai Iasi“ (12.000.000 euro), „Dezvoltare Retea Rutieră Axa Culturală Iasi“ (12.500.000 euro), investitii finantate din bani europeni prin POR, sau „Pasajul pietonal subteran Hala Centrală“ (3.500.000 euro) lucrare finantată de la bugetul local.

1 COMMENT

  1. Doamne ce magarii fac cei din conducerea conest cu materialele puse in opera si cu decontarea situatiilor de lucrari, oare chiar nimeni nu vrea sa vada?????

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 4 =