Dezvoltat vertiginos după Revoluție, domeniul curieratului a devenit unul dintre cele mai profitabile sectoare ale economiei românești. Specialiștii estimează că poșta și serviciile de curierat vor avea în 2024 o piață de 1 miliard de euro. Prin urmare, e rost de făcut bani din preluarea și livrarea coletelor oriunde în țară. Problema e că, pe lângă încasările remarcabile, sunt contabilizate din ce în ce mai multe deficiențe în calitatea serviciilor. În anul 2022, FAN Courier se afla pe un deloc onorant loc 1 în ceea ce privește numărul de reclamații din partea clienților nemulțumiți, cu 24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale.
În acest context al disprețului față de client, nu e de mirare că același FAN Courier, în cazul acesta filiala din Constanța, își bate joc constant de banii, răbdarea și timpul celor care apelează la serviciile sale. Numeroși constănțeni au reclamat faptul că, dovedind o crasă lipsă de respect față de clienți, lucrătorii FAN Courier aruncă coletele în depozit, fără să mai fie contactați destinatarii. Multe dintre pachete sunt deteriorate din cauza manipulării neglijente. În replică, operatorii de la Comenzi susțin că sunt foarte aglomerați și nu mai fac față sarcinilor. Astfel, s-a ajuns la situația halucinantă de a avea în magazie colete nelivrate și de o lună de zile! Cum era de așteptat, pentru ca nesimțirea să fie totală, la serviciul de relații cu clienții nu răspunde nimeni.
Problema este foarte serioasă, numai dacă ne gândim la faptul că oamenii trimit medicamente sau obiecte perisabile care ajung prea târziu sau alterate, dar nimeni de la FAN Courier nu plătește pagubele create. Imaginați-vă că sunt oameni bolnavi a căror viață depinde de promptitudinea livrării medicamentelor expediate prin intermediul acestui serviciu de curierat. În loc să primească medicamentele salvatoare, ei pierd timp prețios cerșind atenție din partea curierilor și o soluție la acest blocaj cauzat de lene și incompetență.
Aceleași nemulțumiri față de serviciile FAN Courier le au și clienții din Iași care trimit colete cu destinația Constanța. Sistemul dereglat complet le produce și lor aceleași neajunsuri, făcându-i să-și urască clipa în care au apelat la o companie de o ineficiență cronică.
“Dorim să vă anunțăm că suntem la curent cu întârzierile în livrare din județul Constanța. În consecință, compania noastră a suplimentat deja numărul curierilor și manipulanților din municipiul/județul Constanța redirecționând personal din județele limitrofe. Încercăm să punem în aplicare, rapid, soluții care să ajute la remedierea întârzierilor temporare înregistrate în Constanța, pe care le punem pe seama a două fenomene, independente de noi: creșterea traficului și reorientarea sezonieră a personalului. La acestea, se adaugandu-se și criza de personal calificat cu care se confruntă toate companiile din România. Odată cu începerea sezonului estival, din cauza numărului mare de turiști, se intensifică traficul rutier ceea ce influențează timpul de livrare. La aceasta, se adaugă lucrările care se efectuează pe drumurile publice spre litoral sau blocajele repetate care se înregistrează pe acestea. O altă cauză ține de decizia multor angajați din sectoare diverse, inclusiv curierat de a migra pe perioada verii către joburile din HoReCa. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat beneficiarilor nevoiți să aștepte mai mult timp un colet și le mulțumim pentru înțelegere!”, este punctul de vedere al FAN Curier, trimis pe adresa redactiei.
În timp ce FAN Courier își consolidează poziția de cea mai proastă firmă de curierat, cu mii de reclamații din toată țara, fondatorul ei, milionarul Felix Pătrășcanu, oferă în emisiuni tv lecții de viață românilor săraci, practic clienților pe care îi înjură cu fiecare colet nelivrat la timp.
În 2021, afaceristul se lăuda că a investit peste 80 de milioane de euro în FAN Courier. Dar degeaba pui banul la bătaie, dacă angajații sunt tot mai neprofesioniști, leneși, disprețuitori cu nevoile celor care apelează la serviciile firmei.
O lecție de management pe care mii de clienți nemulțumiți i-o predau lui Felix Pătrășcanu prin fiecare reclamație care face din FAN Courier o companie total nefrecventabilă.
Paul LOVIN