Pasaj subteran cu cale de rulare pentru tramvaie, in fata Palatului Culturii din Iasi

0
58

Un pasaj subteran la Iași, cu o lungime de 70 de metri, va fi construit pe tronsonul A. Panu-Palat și va avea inclusiv cale de rulare pentru tramvaie.
Pe data de 28 august, Primăria Iași va lansa o licitație pentru amenajarea unui pasaj subteran care va prelua traficul auto și al tramvaielor. Investiția anunțată se ridică la 23.974.949 de lei, fără TVA, aproape 4,8 milioane de euro.
În acest caz, se propune crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre str. Lăpușneanu, prin Piața Unirii, urmând bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, pe întreaga sa lungime, traversând str. A. Panu și având ca punct terminus Piața Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. În realizarea acestui deziderat, se propune anularea intersecției semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe str. A. Panu, la nivelul bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt, și mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune și anularea căii duble de rulare tramvaie pe aceeași direcție str. A. Panu – str. Palat, între obiectivele de interes istoric și turistic Casa Dosoftei și Biserica Nicolae Domnesc și plasarea acesteia în subteran, pe același aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiași pasaj subteran”, se arată în caietul de sarcini.
Pasaj subteran va avea lățimea de 15 metri
Pasajul va avea o lățime de 15 metri. Proiectarea și execuția vor avea o durată de 30 de luni de la semnarea contractului. Studiul de fezabilitate a fost realizat de societatea Professional Acquisitions Consulting Company SRL.
Pasajul subteran proiectat asigură funcționalitatea de trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând și noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe str. A. Panu și cu rampa de ieșire pe str. Palat. Pasajul va fi realizat în curbă, cu raza de 140 m. Lungimea casetei este de 70 m. În perioada 2019–2030 este planificată extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate cu funcționare în regim adaptiv și sistem de comunicații, continuând extinderea de management din etapele anterioare”, se mai arată în documentația procedurii.
Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 35 = 45