Pasarela de la gara, o afumatoare umana de peste 600 mii euro. Persoanele cu dizabilitati nu au acces pe cea mai mare pasarela din Iasi

0
71

Dupa o intarziere serioasa, de cateva luni, si mai multe probleme de proiectare, pasarela pietonala care face legatura intre cartierele Alexandru cel Bun si Gara a fost predata Primariei, insa, fara nicio remediere a problemelor din faza de proiectare. Mai mult, in faza de executie nu au fost implementate toate elementele din proiect, respectiv rampele de acces sau lifturile destinate persoanelor cu dizabilitati, existand destule voci care sustin faptul ca acestea nu se vor mai monta.  

Revenind asupra gafelor din proiectare, specialistii indica, in primul rand, faptul ca pasarela prezinta, la acest moment, grave deficiente in exploatare

Proiectantul a inceput cu stangul acest proiect. Dupa ce a fost acea problema cu conducta de gaze montata de-a lungul pasarelei, de care nu s-a tinut cont, proiectantii au anulat orice gura de evacuare. Este o mare problema pentru securitatea pietonilor, faptul ca pe parcursul celor 300 de metri de pasaj nu exista o rampa de evacuare in caz de forta majora. Mai mult, modelul de pasarela pe care proiectantul l-a luat dintr-o capitala europeana, acolo unde pasarela era prevazuta cu podina etansa, la Iasi a fost proiectata cu gauri, fapt din cauza caruia, fumul degajat de locomotivele care trec pe sub pasaj, se disipeaza in cilindrul interior al trecerii, fiind inhalat de pietoni”, a declarat un specialist din cadrul unei universitati din Iasi, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

Intr-o proiectare de pe vremea cand administratia ieseana era condusa de primarul Gheorghe Nichita, intr-o simulare a proiectului de reabilitare a pasarelei pietonale de la gara din Iasi se prevazusera rampe de acces de pe pasarela, pe fiecare peron in parte, ori in varianta actuala a existat prevazuta nici macar o rampa de evacuare.

In festivismul sau, executantul a tinut ca la predarea lucrarii sa marcheze cat mai vizual perioada receptiei, respectiv sarbatorile de iarna, fapt pentru care, in plina primavara, pasajul isi intampina pietonii cu panouri pe care sunt stantati reni, stelute de gheata si braduti de iarna. Curat regatul de gheata!

Mai mult, la cateva luni de la inaugurare, pasarela incepe sa arate ca cea veche, cu aceleasi gunoaie ignorate de seviciul de salubritate condus de Catalin Neculau, sau cu aceleasi cersetoare cu minori in brate, ignorate de Politie

Pasarela a fost construită în anul 1960. După numeroase demersuri la Ministerul Transporturilor construcția a devenit proprietatea Municipiului Iași, iar municipalitatea a făcut demersurile pentru modernizarea acesteia. Lucrările sunt executate de Compania Construcții Feroviare SA, valoarea contractului fiind de 2.968.796 lei, fără TVA. Lungimea totală a pasarelei este de 291,35 metri, iar lățimea de doi metri.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

94 − 87 =