Siropoasa compunere libera a sefei ISJ Iasi. Genoveva Farcas face uz de restul de magiun lasat in camara ISJ de Camelia Gavrila

0
58

Intr-un judet cu grave carente educationale, sefa ISJ Iasi a gasit de cuviinta ca in prima zi de scoala sa tina un discurs mobilizator, dintr-un univers paralel cu starea sistemului de invatamant. Mesajul, lipsit de echilibru si valoare didactica, a incercat sa contureze un spatiu idilic, perfect si tangibil pentru toti elevii ieseni, situat la antipozi de crunta realitate care domina invatamantul iesean.

Aflat sub semnul belșugului autumnal, orice început de septembrie este, în memoria afectivă a fiecăruia dintre noi, asociat cu debutul unui nou an scolar, a “roadelor” pe care educația este chemată să le genereze. Deopotrivă, copii, tineri, dascăli, părinți își leagă proiectele și prioritățile de pregătirea pentru școală, într-o efervescență firească, aflată sub semnul încrederii în puterea educației.

Pentru micii preșcolari sau școlari care cu infinită curiozitate și vădită emoție calcă pentru prima dată pragul unei clase ori pentru cei care reîncep școala, rememorând anii trecuți, prima zi de școală e un moment de referință pentru debutul unor noi experiențe de cunoaștere, de socializare, de formare și transformare în bine și frumos.

Școala devine astfel pentru fiecare dintre aceștia locul care le marchează definitiv existența și dezvoltarea, o matrice a celor mai importante experiențe pentru fiecare în parte si pentru toti deopotriva.

Să pășim așadar cu încredere în acest nou an școlar, să deschidem larg portile unei școli care să primească întru dezvoltare elevi dornici de cunoaștere, profesori cu vocație, manageri vizionari, părinți implicați, comunitate angajată în susținerea educației! Numai cu optimism vom putea face schimbări în educație…

Să deschidem ușa sălii de clasă cu dorința de a învăța, deopotrivă elevi și profesori, școală și comunitate, copii și părinți! Numai în prezența unei armonizări și chiar sincronizări de intentie și acțiune, de învățare multidimensională, elevii nostri vor putea să-și găsească o educație pe măsură, echilibrată și consonantă cu nevoile lor de astăzi…

Să acționăm prioritizând educația copiilor noștri, fie că suntem părinți, bunici, profesori, reprezentanți ai comunității, ai inspectoratelor școlare, astfel încât glasul primului clopoțel al următorului an, al celui care va urma acestuia…si al celui viitor….să anunțe că se deschid tot mai mult si tot mai înalt scoli creative, cu profesori precum Domnul Trandafir, cu elevi bine formați pentru lumea aceasta dinamică, transformatoare, părinți alături de copiii lor, comunități care fac din educație cea mai importantă investiție…

​Va fi un clinchet cristalin, dar puternic, semn al schimbărilor de esență pe care ni le dorim și pentru care facem toate demersurile noastre în educație!“, este mesajul p​​​​​​Prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector scolar general I.S.J. Iași.

De schimbarile de esenta de care vorbeste acest cadru didactic ramas cramponat in realitatile vremii de “promovabilitate pe ramura”, nu se vor bucura nici in acest an vreo cativa mii de copii de varsta scolara, care sunt scosi in afara sistemului de invatamant obligatoriu din culpa celor care conduc administratia si prioritizeaza educatia.

Radu SEICARU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 65 = 71