Realitate sau ficțiune? Soluțiile cu care vine ISJ Iași pentru începerea noului an școlar

0
46

Situația epidemiologică generată în țară a dat peste cap un sistem educațional ce era deja instabil. Autoritățile întârzie să vină cu soluții bine structurate și lasă rezolvările doar la stadiul de idei, fără a defini un plan punctual.

În data de 6 septembrie Ministrul Educației, Monica Anisie, a precizat faptul că deciziile legate de începerea anului școlar vor fi luate de fiecare Inspectorat în parte la nivel de județ. În cadrul unei conferințe de presă din data de 7 septembrie, inspectorul școlar general, Genoveva Farcaș a declarat faptul că la nivelul județului Iași situația se află sub control.

Genoveva Farcaș a declarat că 90% dintre școlile din județul Iași au dezinfectant

Totuși, acest lucru este greu de crezut luând în considerare faptul că în anii trecuți nu existau fonduri pentru achiziționarea săpunului sau a hârtiei igienice pentru băile instituțiilor de învățământ. De foarte multe ori elevilor li se solicitau bani pentru obținerea acestor facilități.  ”Fondul clasei„, deși ilegal, a fost în fiecare an încurajat de cadrele didactice.

La nivel declarativ lucrurile stau bine în județul Iași, totuși realitatea este diferită. În 30% dintre unitățile de învățământ autorizația sanitară de funcționare lipsește cu desăvârșire iar la nivel național 3.809 de școli nu au aviz pentru incendii.

Având în vedere situația actuală și modul de abordare al autorităților, apariția unui nou val al pandemiei din a doua jumătate a lunii septembrie este un scenariu tot mai probabil.

Inceperea scolilor, o scenarita periculoasa

Conform calendarului reglementat prin ordine de ministru, Direcția de Sănătate Publică a transmis către Inspectoratul Școlar Județean situația epidemiologică la nivel județean.

Pe baza acestei situații epidemiologice, care va ajunge la conducerea fiecărei unități școlare, va fi ales unul dintre cele 3 scenarii.

Scenariul 1 înseamnă participarea zilnică a tuturor preșcolarilor si elevilor în unitățile de învățământ cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Scenariul 2 înseamnă participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu).

Scenariul 3 înseamnă participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Pentru localitățile unde rata incidenței este sub 1/1000 de locuitori se poate opta între scenariul 1 sau scenariul 2.

Pentru localitățile unde rata este între 1 și 3 la 1000 de locuitori se alege scenariul 2.

Pentru localitățile unde rata depășește 3 la 1000 de locuitori se alege scenariul 3.

Pe baza situației în discuție noi avem astăzi un număr de 84 de unități administrativ-teritoriale în care școlile vor putea opta între scenariul 1 și scenariul 2, avem 13 uat-uri în care se va aplica scenariul 2 și un singur uat în care se aplică scenariul 3 (Bivolari). Prin ordin de prefect am inițiat constituirea unor echipe mixte, formate din reprezentanți ai ISJ, Instituției Prefectului, DSP și ISU care vor face verificări la unitățile școlare. Verificările se fac începând de azi și au în primul rând rol de îndrumare a scolilor privitor la măsurile pe care trebuie să le ia în perioada următoare. Totodată, fiecărui angajat din prefectură i se va repartiza una sau două comune, de care va răspunde în perioada următoare, va ține legătura cu primăriile și cu directorii de școli, va ști în permanență în amănunt evoluția situației de la nivel local și va putea propune luarea unor măsuri punctuale”, a declarat prefectul Marian Grigoras.

Aida POPA

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 − 13 =