Revolta in “piata online”. Principalul grup local destinat vanzarii produselor agroalimentare risca sa se inchida la Iasi

0
61

Producatorii ieseni au ajuns niste paria ai societatii de consum iesene. Lipsa unei forme asociative, refuzul constant al lanturilor de magazine de a le primi marfa, samsarii din piete care le cumpara produsele pe doi lei sau intemperiile care le distrug recoltele nu mai sunt singurele pericole care pandesc aceasta categorie. Impostura unor “oameni de bine ai statului de drept” face ca singurul grup local de vanzare a produselor muncite de acesti oameni sa fie inchis. Astfel, singurul canal online prin intermediul caruia iesenii puteau intra in legatura cu producatorii din judet si implicit cu gustul unui produs natural, rasadit si cultivat in pamant romanesc, va deveni o amintire dupa 5 ani de munca.

Este vorba despre grupul “Iasul vrea produse locale” care numara aproximativ 40.000 de membri.

Am inteles ce se intampla cu postarile si de ce sunt atatea sterse. Facebook nu permite vanzarea de animale, cred ca si de alcool. Pana acum s-a putut posta pentru ca grupul nu era monitorizat. De curand grupul a fost raportat de catre domnul Anghel, domnul care ameninta cu anaf-ul intr-una din zilele trecuta si insista sa ii dam afara din grup pe domnii Gogoi cu capsunile. S-a declarat in privat dezamagit de modul meu de a aborda problema si de a cere feedback public. Se astepta sa actionez imediat la comanda.

O sa vedem ce se intampla. O perioada incercati sa formulati postarile altfel (cele cu animale si alcool), eventual sa reiasa din poze produsul. Sau sa scrieti ceea ce vindeti cu spatii intre litere, sugestie de la Andreea Camelia Ciudin – Exemplu : ” p r e p e l i t e ” ” r a t a ” etc..

Exista riscul ca grupul sa fie inchis. Ar fi 5 ani de munca irositi, 5 ani in care am adunat aici multi producatori de calitate. Mi-ar parea rau pentru ca am cumparat foarte multe produse excelente de la voi de-a lungul timpului. O sa vedem ce va fi. Preventiv incercati sa va inscrieti si in alte grupuri de produse locale pe Iasi si sa salvati datele de contact ale producatorilor preferati”, este mesajul lui Geo Mihalache, administratorul grupului, adresat producatorilor si cumparatorilor.

Producatorii ieseni, hartuiti din toate partile. Clientii le iau apararea

Incercarile unor indivizi de a inchide piata online au fost taxate de cei afectati indirect- cumparatorii.

Câtă răutate și inconștiență! Dacă putem ajuta la construirea unei baze de date pentru a facilita eventual mutarea informației pe un nou grup, anunțați-ne”, Adina Munteanu

De ce să eliminăm familia Gogoi din grup, că așa vrea dl Anghel? Eliminăm oameni care muncesc cinstit? Eliminam oameni, că unora nu le place că sunt mai buni decat ei? Să se elimine pe el din grup! Câtă răutate, rușine!”, Maria Munteanu.

Off, multă lume printre care și eu am vândut sau am ajutat să vândă un produs, mâncare, etc. Am și cumpărat de aici mielul de Paște în urma recomandărilor, de ce unii oameni sunteți răi și raportați grupul și amenințați, Doamne că rău am ajuns, păcat”,  Dana Cozma.

Deci n-o sa ne facem bine niciodata? Aici e ca la tv – nu-ti place, schimbi canalul – furnizorul ! Adica nu stim cine ne lasa fara tv ca sa nu schimbe el canalul ! Si asta pe banii nostri si pe munca cinstita a unor oameni cu gradina proprie, nu fac specula in piata ! Ca specula pe care zic ei ca au eradicat-o e bine merci in piata !! Revoltator !”, Steluta Poalelungi

Poate că el care amenința cu ANAF-ul nu este informat corect !! Am putea să-i transmitem că cei care vând produse din gospodăriile proprii au carnet de producător sau majoritatea au o formă de organizare de tip PFA sau II…pt care se plătesc taxe și impozite conform prevederilor legale iar dumnealui dacă nu are altă ocupație….. să încerce să producă ceva apoi să primească critici !!”, Milica Omusoru

Anghel si cei 40 de mii de membri

Dar sa aflam si supararile celui care a starnit toata aceasta revolta, respectiv Anghel Mihai Petre, un iesean din Segarcea, om de afaceri onorabil, care isi castiga paine, deloc neagra, din vanzari pe piata turca.  Probabil, aceasta amicitie dateaza din anul 2015, atunci cand Petre Anghel, administrator al SC  Rotools Machiney la acea vreme, a licitat 700.000 euro pentru a cumpara fostul showroom Opel din Iaşi, deţinut de afaceristul turc Yavuz Hotinoglu, proprietarul grupului de firme Gold&Platin.

Domnul in cauza, care a blocat produsele in hambare mai ceva ca pe oameni in case pe timp de pandemie, este nimeni altul decat seful Cavalerilor Vinului – Legatul Iasi,  dar si  reprezentant al Ordinului European al Cavalerilor Vinului, o vrajeala cu bani multi la mijloc a iubitorilor europeni de sprituri. Inainte de a porni pe urmele lui Bachus, Anghel a fost director economic al Romtelecom.

Am fost pana mai ieri membru la un sait de vanzare produse traditionale pe Iasi. A fost o experienta interesanta in care deviza: “produs traditional ” ; “produs natural” ; “produs local”, “produs de calitate” , “calitate exceptionala” sunt devize greu de sustinut si totodata foarte mult bazate pe o totala evaziune fiscala .

Desigur aceasta este girata si sustinuta de catre asa zisul proprietar al saitului de produse traditionale ( cu nume fals,pagina de fb. nefolosita ) si RETICENT la optiunile celor care au indrazneala sa reclame ceva si care pot fi exclusi oricand , sau blocati ,COMENTARII . . . nu se pot face ( sunt vizualizate intai de proprietar ca sa faca selectia si se da ce vrea el ) : un EL sau EA transformati intr-un adevarat “stapan” , au acces la produsele celor care isi prezinta marfa (tot timpul se lauda ca au primit diferite produse si tare sunt bune ) . Daca nu “dai cota ” nu ai acces la prezentare, : deci nu ai vanzare. Nume false ale producatorilor “traditionali” , ca de obicei pagini de fb. false-incomplete , pozitionari gresite, magazine care nu exista in realitate(dar sunt promovate ostentativ-singurul adevar un nr de telefon) ,falsuri grosolane.

CONCLUZIA : oameni inventivi. Nu totdeauna comanda facuta se livreaza,cand omul termina comanda uita sa mai livreze si unde a promis. Ca la nebuni. Si atunci asa zisii producatori(care cand au vanzare uita de tot) ,fac ce vor: produse contrafacuta(ulei de masline indoit cu ulei de floare),branza contrafacuta,zacusca facuta cu de toate(par,reziduri,coaje uscate,nefierte,fara ulei) : mezeluri cu carne indoielnica arse,sarate cu gust rau : dulceturi,gemuri care nu au minime calitati(nefierte,zahar putin) : miere de albine (cu de toate) : vin contrafacut : tuica contrafacuta .Si toate acestea sub observarea atenta a proprietarului de SAIT , care urmareste orice pentru a nu pierde SMENUL .

Aceasta este rezultatul asa zisului produs traditional.Fara o verificare atenta cu discernamant riscam sa ne imbolnavim. Marea majoritate se framanta cum ar putea castiga ceva bani(sa fraiereasca pe cineva) de aceea prezinta si vand ceea ce vor profitand de naivitatea si totodata comoditatea doritorilor. Exista desigur si exceptii : BRAVO LOR , dar cum ii deosebim?”, a conchis intr-o nota retorica, cavalerul vinului.

Radu SEICARU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 9 = 1