Captivi în Iași! Record istoric – o oră în trafic pentru a parcurge 500 de metri. Măsura Primăriei la traficul de coșmar- extinde zonele pietonale

0
176

În Iași, cât de prost ți-ar fi jobul,  nu se compară cu drumul către el sau către casă. Ore întregi, bară la bară, ieșenii și le petrec în trafic. Nervi, mașini stricate, timp pierdut. În două mandate, “administrația Panseluța” nu a fost în stare să facă un singur pasaj, o pasarelă sau o biată parcare. Nepăsare plătită scump acum de ieșeni. În schimb, s-a dat undă verde mafiei imobiliare să construiască ghetouri rezidențiale fără căi de acces și parcări, iar noduri importante de trafic au fost confiscate șoferilor și transformate în zone pietonale, că așa au văzut șmecherii din primărie în vizitele lor de lucru prin străinătate. Expansiunea acestor zone va continua pentru că din Palatul Roznovanu nu se aud claxoanele și huruitul asurzitor de motoare de la miile de mașini care fac zilnic coadă spre case, nu se vede coșmarul de zi cu zi din Podu Roș, Nicolina, Mircea cel Bătrân, Potiers  sau Palat.  Un trafic de  coșmar care ilustrează o administrație în colaps

Iașul înregistrează în aceste zile cel mai trist record al său în materie de trafic – 1 oră pentru a parcurge o distanță de 500 de metri sau 3 ore pentru a ajunge de pe b-dul A. Panu în CUG sau Bucium. Coloanele de mașini surprinse în trafic oferă o imagine apocaliptică despre acest oraș aruncat în anarhie de o mână de saltimbanci care încă cred că în mâinile lor este cheia orașului și în capurile lor soluția cea mai bună pentru viața de zi cu zi a celor  peste 300 de mii de locuitori.  Așa-zisa semaforizare inteligentă achizionată de fostul primar Gheorghe Nichita pe comisioane grele, este fier vechi pe marginea drumului. Capurile pătrate din Primărie nu au fost în stare nici până în ziua de azi să îi asigure o punere în funcțiune, darmite o sincronizare adecvată a timpilor. Din aceste zone lipsesc polițiștii locali, în schimb îi găsim în zone semaforizate sau cu treceri de pietoni, în timp ce încurcă traficul. În cele 2 mandate ale lui Chirica nu s-a făcut niciun pasaj sau pasarelă auto, totul fiind încă la stadiul de planșă, în timp ce parcări noi nu a văzut Iașul de 3 decenii. În schimb, ieșenii plătesc un bugetar gușat pentru care s-a creat special Serviciul Parcări din Iași. În timp ce șoferii sunt prinși în ambuteiaje indiene, zonele pietonale înfloresc, cunoscând o expansiune nefirească în zona centrală, în curs fiind și închiderea străzii I.C.Brătianu și b-dul Ștefan cel Mare până la Casa Modei. Toate aceste aspecte sunt tot atâția factori care au condus la ceea ce este astăzi traficul în Iași – un coșmar de natură administrativă.

Drept de a conduce mașina prin oraș, doar celor cu buletin de Iași

Traficul din Iași a devenit un coșmar pentru șoferi. În lipsa unor soluții sau măcar a unei mimări de complezență a interesului din partea bugetarilor din Palatul Roznovanu, ieșeni de rând, în special cei afectați de trafic, au răbufnit pe rețele de socializare în timp ce alții au ajuns să găsească soluții cât se poate de extremiste, cum ar fi acordarea dreptului de a conduce mașini prin oraș, doar celor care au buletine de Iași

„Am plecat din Păcurari la ora 17:00. Până în Podu Roș am făcut două ore pe ceas! Numai de la Gara Mare și până la Gara Nicolina am făcut o oră jumătate, în condițiile în care este o distanță care e parcursă în maxim 5 minute. Cum s-a ajuns aici? Dimineața stăm două – trei ore în trafic, iar acum spre casă încă 2-3 ore. Eu sunt din afara orașului și mai fac încă o oră până acasă. Nu am muncit astăzi la cât am stat în trafic. 5 ore, vă dați seama? Și primarul doarme în primărie. Îl invit și pe el să parcurgă pe traficul asta distanța mea de la muncă până acasă, să văd dacă îi mai convine. E strigător la cer. Nu am mai văzut așa ceva!” a spus un internaut  care și-a postat indignarea în mediul online.

Potrivit altui ieșean, în cursul serii de vineri, 10 noiembrie, între orele 17-18, a reușit să parcurgă doar în jur de 500 de metri, între Palas și turnul BCR de la intersecția cu strada Palat.

Cinci semafoare pe intermitent în cea mai aglomerată intersecție

Noaptea minții la Iași – intersecțiile semaforizare dirijate de câte 2 politiști locali, cele nesemaforizate lăsate în voia sorții! Una dintre cele mai aglomerate intersecții din Iași este cea dispusă la limita străzilor Sarmisegetuza – Cerna-Milcov-B-dul Alexandru cel Bun, chiar înaintea podului peste Bahlui ce face legătura între cartierele Alexndru cel Bun și Mircea cel Bătrân. Deși intersecția este prevăzută cu numai puțin de 5 semafoare, acestea au fost încă de la montare setate pe intermitent. În timp ce această intersecție dotată cu semafoare, …dar nesemaforizată, a devenit coșmarul de zi cu zi al ieșenilor  care tranzitează acest cartiere, la câteva sute de metri spre piața Alexandru, trei treceri de pietoni sunt dotate la orele dimineții cu câte un polițist local care mai mult încurcă decât fluidizează traficul.

Într-un alt experiment al reporterilor AgoraPress s-a dovedit faptul că timpii de așteptate în trafic au crescut cu până la o oră, pentru breteaua A.Panu- strada Palat, din vina polițiștilor locali puși să dirijeze traficul în intersecția de la Hotel Internațional.  Dirijarea traficului de către agenții Politiei Locale, la ore de  vârf, conduce la ambuteiaje, sunt de părere extrem de mulți șoferi. Este un fapt dovedit de timpii de așteptate crescuți și cozile infernale create pe anumite artere.

Conest–ul si Primaria au aprins pulberaria

Tocmai pe aceste artere fierbinți cum ar fi strada Sf. Lazăr, Palat, Bucium, bulevardul Poitiers, Ţesătura, şoseaua Nicolina, CUG, Nicolae Iorga sau Mircea cel Bătrân, soluțiile celor din Primărie sunt invers proporționale cu efectele scontate.

Gara-Bucium-Visan în 3h! „Traficul suntem noi!”, însă deciziile politice sunt ale lor, ale autorităților locale, cazul de față de o maximă incompetență și lipsă de viziune. Oare în Primăria Municipiului Iași nu există NIMENI care să planifice înainte de o intervenție tehnico-edilitară în țesut urban cu grave probleme de trafic? Nu există nimeni care să verifice capacitatea tramei stradale, să modeleze traficul, să stabilească un grafic de lucrări și implicațiile asupra mobilității urbane în sudul FUA Iași, să se lucreze noaptea/în afara orelor de trafic intens, să  realizeze o anchetă de tip Origine-Destinatie la nivel de aglomerare urbană, să studieze compoziția traficului sa propună investiții durabile în transport public și transport alternativ? Nu am cuvinte pentru ce trăiesc ieșenii astăzi! Sperăm ca această situație să fie valorificată (emoțional) în 2024. Punct! “Experimentele” efectuate de Primăria Municipiului Iași de-a lungul anilor pe buciumeni continuă astăzi cu un nou “tratament”  aprobat inclusiv de autoritatea locală și executat ACUM (în timpul anului școlar 2023-2024) de o firmă privată cu multe “experiențe” pe nervii ieșenilor (n.r.Conest). “Tratamentul” durează minim 15 zile între orele 05.00-22.00. Într-o societate normală (democratică cred!), asemenea disfuncționalități, un asemenea management defectuos și o asemenea garnitură de actori decizionali cu competență mediocră și o viziune anti-urbanistică nu ar exista!”, susține Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Radu SEICARU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here