Iasul intra pe lista oraselor in care ARF va introduce “trenuri cadențate”

0
57

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat seara un demers pentru introducerea trenurilor cadențate în jurul marilor orașe și între reședințele de județ apropiate.
Potrivit, CFIR.ro, ARF vrea să știe cât ar costa introducerea acestui serviciu și, în acest sens, firmele vor trebui să furnizeze mai multe seturi de date. În primul rând, este vorba de colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic (feroviar, rutier, aerian) la nivelul fiecărei zone metropolitane, precum și pentru orașele reședință de județ din proiectul propus. Eșantionul pentru fiecare oraș va fi stabilit la un număr care va permite o acuratețe cât mai mare a predicțiilor întocmite.
Apoi, se va crea o bază de date și se va realiza un Model Local de Transport (MLT) specific fiecărui pol de dezvoltare și/sau creștere, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ. Realizarea MLT specific fiecărui pol de dezvoltare și/sau de creștere și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare și orașele reședință de județ propuse se va face folosind datele socio-economice și de trafic disponibile la nivelul anului de bază 2021.
Această sarcină cuprinde crearea bazei de date a Modelului Local de Transport pentru anul de bază 2021, prin realizarea structurii, stării și nivelului de performanță al rețelei de transport pentru fiecare mod de transport în parte; actualizarea și implementarea serviciilor oferite de operatorii de transport pentru călători și marfă pentru toate modurile de transport și caracteristicile acestora; stabilirea parametrilor specifici fiecărui mod de transport în parte, pentru determinarea timpului, costului și veniturilor obținute în urma prestării serviciului de transport public al călătorilor; calculul compensației estimative necesare prestării serviciilor propuse pentru fiecare orizont analizat în vederea fundamentării luării deciziilor de către ARF și a prioritizării introducerii acestor servicii.
O a treia direcție de acțiune este stabilirea necesarului privind transportul feroviar pentru orașele supuse studiului. În cadrul acestei sarcini se vor avea în vedere cel puțin următoarele elemente – scopurile de deplasare; modul de afectare pe rețea pentru transportul de călători pe calea ferată și cu autobuze/microbuze; modulele de distribuție între modurile de transport; modul de implementare funcțională a MLT; posibilitatea de a utiliza separat diferite module ale MLT.
Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin zece ani. În acest sens, vor fi parcurse două etape (sub-activități).
Prima etapă constă în introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România. În această etapă, se dorește introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul următoarelor mari orașe din România: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad,Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare si Râmnicu Vâlcea
A doua etapă presupune asigurarea legăturilor feroviare între orașele mari și reședințele de județ apropiate, pe următoarele relații: Călărași – Slobozia; Ploiești – București – Giurgiu; Timișoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu, Satu Mare – Baia Mare; Botoșani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureș; Brăila – Galați, Iași – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamț; Brașov – Sf. Gheorghe.
Data limită pentru transmiterea de propuneri este 27 aprilie 2022, iar consultarea se va încheia pe 4 mai 2022.
Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

46 − 39 =