Mostenirea machetelor! Trei pasaje subterane si supraterane la Podu Iloaiei si Letcani

0
99

Trei decenii nu au fost in stare sa construiasca o pasarela peitonala peste drumul national din zona Antibiotice, iar acum gauresc DN-ul cu pasaje subterane si supraterane. Bineinteles, pe hartie!
Trei liberali care s-au luat demult in cardasie, unul mai destoinic si mai priceput in combinatii ca altul – seful Consiliului Județean, Costel Alexe, împreună cu primarul orașului Podu Iloaiei, Ioan Alexa, și primarul comunei Lețcani, Stelian Turcu, au prezentat astăzi proiectele de construire a trei pasaje la iesirea din Iasi.
Este vorba despre un Pasaj Subteran pietonal denivelat, amplasat în dreptul Primăriei Podu Iloaiei, proiect finanțat prin PNRR, un Pasaj Rutier peste cale ferată pe DN28, la km 69, la intrarea în localitatea Podul Iloaiei, proiect finanțat de către BEI și un Pasaj Rutier în localitatea Lețcani, la conectarea centurii Iașului cu DN28, proiect finanțat prin PNRR.
Licitația pentru cele trei lucrări, PT+PAC Faza 1, va fi lansată până la începutul lunii februarie.
Costel Alexe a prezentat și stadiul celor două autostrăzi A8 și A7. Pe 29 decembrie, președintele CJ a semnat certificatul de urbanism pentru elaborarea Documentației Tehnice pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, cu amplasament pe teritoriul județului Iași, de la Moțca la podul peste Prut. Autostrada A8 va tranzita aproape 25% din UAT-urile din Iași și va fi cea mai bine fluidizată autostradă, cu nouă noduri rutiere. În ceea ce privește autostrada A7, până în 2026, Iașul va avea primii 30 km de autostradă între localităţile Mirceşti – Paşcani. Traseul A7 în judeţul Iaşi tranzitează UAT-urile Mirceşti, Hălăuceşti, Mogoșeşti – Siret, Stolniceni – Prăjescu şi Paşcani. Pe traseul acestui lot vor fi construite inclusiv 38 de poduri și pasaje.
În cadrul conferinței, au fost oferite detalii și despre alte două proiecte de infrastructură majore, respectiv Podul de la Ungheni și șoseaua de centură a orașului Podu Iloaiei. A fost aprobată finanțarea pentru construirea Podului de la Ungheni, din fonduri europene, alocate prin Facilitatea de Conectare a Europei (CEF), asigurându-se astfel premisele unei implementari accelerate ca urmare a angajamentelor financiare disponibile din partea Comisiei Europene. În luna februarie, după aprobarea prin Hotărâre de Guvern a indicatorilor tehnico-economici, se va lansa procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor. În ceea ce privește centura de la Podu Iloaiei, data de 16 ianuarie este termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here