Sistem de semaforizare din zona Palas si modificari in circulatia din intersectia de la Pasajul Octav Bancila cu strada Pacurari

0
62

Comisia de circulatie a municipiului Iasi a decis introducerea unor noi reglementări rutiere pentru fluidizarea traficului. Cea mai importanta modificare priveste schimbarea timpilor de semaforizare la iesirea de pe Pasajul Octav Bancila spre Pacurari. Astfel, semaforul de pe strada Păcurari, unde se face bifurcația cu Pasajul Octav Băncilă, va avea un timp suplimentar pentru culoarea verde, și va fi corelat cu cel de pe strada Niciman pentru a se evita cozile care se formează de-a lungul bulevardului.

Pe Octav Băncilă am mai introdus un timp de semaforizare care să permită virajul dinspre Păcurari spre zona Dacia – Alexandru, când cobori Păcurariul, astfel încât să nu se mai facă coada de mașini care ajungea de foarte multe ori pe strada Manolescu. De asemenea,  deschiderea circulației în verde pentru cei care coboară dinspre centru spre capăt, astfel încât fluxul de circulație să fie îmbunătățit evident și bineînțeles să favorizeze mașinile care vin dinspre capăt Păcurari spre centru. În rest, corelarea acestor intersecții, cu strada Niciman, cu traversarea trecerii de pietoni de la Petru Poni și cu traversarea spre cartierele Alexandru cel Bun- Dacia”, a declarat primarul interimar, Mihai Chirica.

chirica circulatie

Totodata, edilul a făcut cunoscute mai multe soluţii de îmbunătăţire a traficului rutier şi pietonal.

Se va reînfiinţa intersecţia în zona Bulevardului Ţuţora cu Podu Roş. De asemenea, vor fi amplasate bariere de delimitare a accesului în zona Universităţii Gheorghe Asachi. A primit avizul Poliţiei Rutiere. Tot campusul aparţine Universităţii Tehnice. Erau unele puncte de trecere pentru studenţi destul de periculoase. Comisia de circulaţie a permis Universităţii să amplaseze barierele, urmând ca gestiunea să o facă incluzându-i şi pe studenţi. Am discutat cu studenţii şi au solicitat ca pe acele culoare unde se poate parca să aibă şi ei acces dacă au cursuri sau laboratoare în zonă”, a declarat Mihai Chirica.

O altă măsură va consta în semaforizarea de tip lampă galbenă a trecerii de pietoni de la intersecţia străzii Libertatea cu strada Carpaţi. De asemenea, a fost solicitată trecerea în galben intermitent a semaforului de pe strada Străpungerii Silvestru, la intersecţia cu Octav Băncilă, motivată de faptul că fluxul de pietoni este aproape inexistent la anumite repere orare. Şi zona de trafic Palas – Sf. Lazăr va fi reglementată prin semaforizare.

Am dat în lucru începând de astăzi proiectarea unui sistem de semaforizare pentru a nu mai fi întrerupt nici virajul spre stânga când vii din Podu Roş şi nici ieşirea dinspre Complexul Palas, când faci viraj de dreapta”, a declarat  Mihai Chirica.

Tot în şedinţa Comisiei de circulaţie a fost reglementat interzicerea virajului de stânga la ieşirea din spatele blocului Cotnari, din cauză faptului că este o zonă cu un pericol evident. De asemenea, a fost stabilită modalitatea de acces spre cartierul care s-a creat în zona Cimitirului Evreiesc, prin supralărgirea străzii, lucrătorii Citadin acţionând deja în zonă. Va fi montat un semn de oprire interzisă pentru a nu se mai îngusta la o singură bandă, şi va fi instituită oprirea interzisă pe tot segmentul de stradă Păcurari şi Munca invalizilor pe sensul urcare, astfel încât rămân în permanenţă două benzi libere pentru a putea utiliza semaforul de la intersecţia cu strada Păcurari.

Un lucru este cert: dacă semafoarele nu fluidizează şi nu asigură un grad de siguranţă pentru şoferi şi pietoni sunt inutile. Dacă orice soluţie pe care noi am gândit-o pentru pietoni anterior implementării proiectului de management a traficului este mai bună decât cea a proiectului, vom rămâne pe soluţia iniţială. După ce vor controlate toate sistemele puse în lucru, inclusiv cele de monitorizare a traficului, vom da drumul sistemului adaptiv”, a mai spus Mihai Chirica.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here