Un senator PNL de Iasi, scandalizat de schimbarea locomotivei la Tecuci. In anul 2023, Moldova nu are linie electrificata

0
94

Un senator PNL de Iași este deranjat de schimbarea locomotivei la Tecuci, pentru că Magistrala feroviară 600 nu este electrificată.
Este inacceptabil ca în 2023 un tren care pleacă de la București să schimbe locomotiva electrică la Tecuci, pentru că în Moldova nu avem linie electrificată! Moldova nu figurează, din păcate, în PNRR, cu investiții semnificative în infrastructura feroviară, iar faptul că beneficiem de fonduri pentru autostrăzi nu reprezintă un argument mulțumitor. Drumurile sunt doar o parte dintr-o rețea de transport rapidă, eficientă și ecologică. Calea ferată este la fel de importantă. Sunt multe de făcut, pentru că, din păcate, anii de ignoranță și abandon se văd tot mai acut în domeniu: lipsesc mecanicii de locomotivă, vedem că se întâmplă tot mai des accidente. Calea ferată continuă să fie, peste tot în lumea dezvoltată, un mijloc de transport eficient și rapid. Unele țări din UE au renunțat, de exemplu, la zborurile cu avionul pe distanțe scurte, pentru că trenurile pot acoperi acei kilometri într-un timp rezonabil. De altfel, calea ferată reprezintă una dintre prioritățile Comisiei Europene, care a creat TEN-T, un instrument-cheie pentru dezvoltarea unei infrastructuri de transport coerente, eficiente, multimodale și de înaltă calitate în întreaga UE. Aceasta cuprinde căi ferate, căi navigabile interioare, rute de transport maritim pe distanțe scurte și drumuri care leagă nodurile urbane, porturile maritime și interioare, aeroporturile și terminalele. Între timp, în România, constatăm că progresele sunt încă mici în acest domeniu prin comparație cu șantierele de autostrăzi, care merg într-un ritm nemaiîntâlnit în ultimii 33 de ani”, a scris pe pagina sa de Facebook senatorul PNL Liviu Brătescu.
Patru dintre cele șase perechi de trenuri directe care circulă zilnic pe relația București Nord-Iași și retur trebuie să schimbe locomotiva la Tecuci. Celelalte două, IC 551 și IRN 402 (Trenurl Prietenia, București-Chișinău) au tracțiune electrică pe tot traseul, deoarece circulă pe Magistrala 500 (linie dublă electrificată) până la Pașcani, de unde ajung la iași pe secția de circulație 606, pe la Podu Iloaiei (linie dublă electrificată). (M.G.))

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 1 =