Incepe Marea Asfaltare- etapa III. Primaria pregateste un buget de 10 milioane de euro pentru o noua investitie – refacerea a 17 de străzi

0
85

Reabilitarea a 17 strazi din municipiul Iasi este, probabil, ultimul mare proiect de infrastructura pe care consilierii locali il vor aproba in acest an. Acestia vor dezbate miercuri un proiect de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea acestor străzi. Lungimea totală a acestora este de aproape 10 km, iar valoarea totală a fondurilor necesare se ridică la peste 10 milioane de euro (Cartier Valea Adanca – 3,1 milioane lei, Cartier Pacuret – 2,5 milioane lei si Cartier Ticau – 45,3 milioane lei). Cele mai multe străzi se află în zonele Bucium şi Crucea Roşie (zonă delimitată de Păcurari, bdul Carol I şi str. Toma Cozma), dar sunt şi unele artere centrale intens circulate care au fost incluse în proiect.

Problema tramei stradale a Municipiului Iasi aflata într-o stare necorespunzătoare pentru traficul auto, dar si pietonal, este foarte gravă şi se resimte acut la nivelul comunităţii locale. Traficul intens a dus la degradarea acesteia şi la creşterea timpului de deplasare în localitate. Această realitate confirmă necesitatea modernizării reţelei de străzi urbane pentru a obţine o viabilitate corespunzătoare a carosabilului, alături de un număr suficient de locuri de parcare. În momentul de față, infrastructura stradală din Municipiului Iași este insuficient dezvoltată sau prezintă un grad ridicat de deteriorare, îngreunând astfel desfășurarea traficului rutier și pietonal. Structura rutieră existentă a străzilor nu mai corespunde din punct de vedere al tipului de îmbrăcăminte și a capacității portante, constatandu-se numeroase deficiențe și degradări a suprafeței de rulare devenită improprie circulației rutiere și pietonale în condiții de confort și de siguranță”, a declarat primarul interimar, Mihai Chirica.

Una dintre zonele cu astfel de probleme este cartierul Ticau, mai ales ca acesta se afla intr-o zona de versant, unde fenomenul evolutiv de alunecare a terenului, ca si fluctuatiile panzei freatice, sunt permanent in atentia si monitorizarea autoritatilor locale.

Alunecarile de teren ce au avut loc in timp, incepand de la stradela Sararie si continuand an de an spre paraul Cacaina, au provocat distrugerea lucrarilor de consolidare existente, prin degradarea sistemului rutier, a rigolelor, forfecarea drenurilor sau a retelelor de alimentare cu apa si canalizare.

Zona studiata din cartierul Ticau, este cuprinsa intre strada Basota, strada Cucu, bd. C.A.Rosetti, strada Aroneanu, strada Poligon, strada Sararie, fiind o zona intens populata cu foarte multe imobile construite in diferite perioade de timp, cu structura de rezistenta de toate tipurile. O altă zonă avută în vedere de primărie este Bucium.

Un alt aspect care duce la necesitatea modernizării reţelei stradale este apariţia de noi cartiere rezidenţiale, cu construcţii noi apărute după anul 2000, unde majoritatea construcţiilor existente au ca destinaţie locuinţe unifamiliale. Aceste noi cartiere în momentul de faţă nu prezintă niciun fel de îmbunătăţire a drumurilor de acces existente, a aleilor sau trotuarelor pietonale şi nu există amenajări preluarea apelor pluviale“, au mai spus oficialii primăriei.

Străzile care vor fi modernizate sunt Fundac Socola, Fundac Bucium, Fundac Păun, Plopii fără Soţ, Dealul Bucium, Ştefan Octavian Iosif, Teas­cului, Călugăreni, Olteniei, Buco­vinei, Transilvaniei, Căzărmilor, Iancu Bacalu, Petru Movilă, Sfântu Andrei, Tănăsescu şi Atelierului.

Printre cartierele noi, in plina dezvoltare, este si cartierul Pacuret, situat in partea de vest a Municipiului Iasi, la iesirea spre Tg.Frumos. Complexul de lucrari care se vor executa pentru modernizarea arterelor de circulatie din Cartier Pacuret, vor avea drept scop asigurarea unui drum cu parametrii optimi pentru desfasurarea unui trafic, rutier si pietonal, in conditii de siguranta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here