CTP Iasi introduce biletul de calatorie cu 120 de minute, abonamentul unic pentru municipiu si abonamentul de zona metropolitana

0
104

Primăria Municipiului Iași a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Consiliu Local privitor la stabilirea prețurilor tichetelor și abonamentelor de călătorie care vor deveni valabile pe tramvaiele și autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) Iași.

Prin acest document, introducem și abonamentul unic în dezbatere publică, fiind vorba de un calcul care să devină atractiv pentru călători: 80 de lei. Cu acest tarif se va putea circula pe raza municipiului, pe orice mijloc de transport, indiferent de frecvența utilizării, timp de o lună de zile. Cred că această sumă este rezonabilă. Pentru cei care vor circula în localitățile învecinate, Tomești, Ciurea, Miroslava sau Valea Lupului, abonamentul va fi de 30 de lei pe lună, cu mențiunea că nu se vor putea folosi acele mijloace de transport din interiorul municipiului”, a spus primarul Mihai Chirica.

Astfel, în contextul extinderii reţelei de transport public în Zona Metropolitană, se vor delimita două zone tarifare (una interioară, pentru oraş, iar una exterioară): zona 1 – municipiul Iaşi; zona 2 – localităţile aflate dincolo de limitele zonei 1.

Potrivit memoriului tehnico-economic, introducerea abonamentului unic la un preţ rezonabil va trebui să fie susţinută şi de eliminarea seturilor de bilete.

Călătorii care utilizează bilete ar trebui să beneficieze de aceeaşi facilitate pe care o acordă abonamentul unic, anume de a putea ajunge la destinaţie folosind un singur bilet, indiferent de numărul de transbordări. Durata unei călătorii în cazul biletelor pentru o călătorie şi pentru două călătorii va fi de 120 de minute. Elevii şi studenţii vor putea achiziţiona bilete de o călătorie sau cu două călătorii valabile în ambele zone tarifare, preţul acestora reprezentând 50% din tariful întreg al biletelor corespunzătoare pentru o zonă”, după se arată în document.

În cursul anului 2017, CTP Iași a înregistrat creșteri la mai multe tipuri de cheltuieli: utilități, combustibil, precum și la cele de personal. Deja 60% din cheltuielile companiei reprezintă salarizarea personalului, care suportă în anul 2018 încă o creștere în urma aplicării majorării salariului minim pe economie de la 1.450 la 1.900 de lei. Totodată, în urma discuțiilor cu cfonducerea Primăriei, angajaţii au obţinut încă o ajustare a salariului minim de bază la suma de 2.180 lei. Cu adăugarea sporurilor şi a bonusurilor, venitul minim va atinge suma de 2.500 lei, rezultând un fond suplimentar de salarizare de aproximativ 600.000 lei pe lună, pe care îl va suporta bugetul municipalității.

De altfel, regândirea tarifelor de călătorie a fost implementată și de alte municipalități din țară. La Alba-Iulia, biletul cu o călătorie costă 2.5 lei, iar în Oradea și Arad tariful a urcat la 3 lei.

Astfel, biletul cu o călătorie va costa 2.5 lei, iar biletul cu două călătorii va avea un tarif de 5 lei. În schimb, va exista și biletul valabil 120 de minute care va costa 2.5 lei (doar pe zona 1).

Totodată, tichetele de călătorie la tarifele propuse vor putea fi puse în vânzare și prin aplicații mobile, sisteme desktop și automate de bilete, ce vor rezulta din contractarea acestor achiziții de către Compania de Transport Public.

Pentru a încuraja folosirea periodică a mijloacelor de transport în comun, au fost calculate prețuri avantajoase pentru abonamente. De exemplu, în noua variantă, un abonament pe toate liniile valabil 30 de zile costă 80 lei, cu 36 lei mai puțin decât în prezent și chiar cu 7 lei mai puițin decât actualul abonament pe două linii.

Pentru informaţii suplimentare, cei interesați se pot adesa Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni – Biroul de Relaţii cu Publicul – ghişeul 6. În termen de 10 zile calendaristice de la afişare (începând cu data de 22 martie 2018), se pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare, pe adresa Primăria Municipiului Iaşi, bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11, Iaşi, cod poștal 700064. Propunerile, sugestiile şi opiniile cu valoare de recomandare pot fi remise şi Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni – Biroul de Relaţii cu Publicul – ghişeul 6, luni, marti, miercuri şi vineri, între orele 8.30 și 16.30, iar joi, între orele 8.30 și 18.30 sau pe email: informatii@primaria-iasi.ro.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here