“Satana” a lasat enoriasii din Valea Lupului fara loc de rugaciune. Biserica distrusa de 5 ani de zile, slujbe facute in drum

0
99

In vatra comunei iesene Valea Lupului nu mai exista biserica. De vreo 5 ani. Chipurile luminoase si trupurile ascetice ale sfintilor se vad din strada, printre ruinele vechii biserici, iar slujbele se fac in praznicar sau chiar in strada, asa cum s-a intamplat si de Invierea Domnului. In acest an, sutele de credinciosi veniti sa ia lumina Invierii au asteptat rabdatori in fata ruinelor vechiului lacas de cult, intr-o tacere mormantala, ca la un protest jalnic si umil intru credinta, ca la pomana luminii. Dintre zidurile praznicarului, din clopotnita si, cu atat mai putin, din biserica veche, nu s-a auzit nicio rugaciune inganata, nicio slujba de Inviere. La 00.05, lumina a aparut pe furis, ca acel lucru sacru ingradit de ateii comunisti. Licarul Invierii a aparut brusc, ici-colo, in palcuri de credinciosi dispusi la departare unele de altele. Lumanarile au inceput sa se aprinda in aceeasi tacere suspecta, iar parte dintre oameni au intors spatele preotului paroh care isi facea loc prin multime, flancat de o trupa de oameni ai bisericii, catre cortul specific unui festival al berii mai degraba, decat oficierii unei slujbe atat de importante pentru crestinism, si s-au indreptat spre cimitirul de pe cealalta coasta a satului, ducand in tacere, lumina Invierii pentru cei adormiti. Mirajul noptii de Inviere fusese intinat. Pe drumul spre cimitir si chiar in incinta acestuia, paganismul a imbracat o alta forma, aceea a grupurilor de mucosi de 16-20 de ani, nepurtatori de lumina, dar cu gurile pline de sex.   

Slujba de Inviere la Valea Lupului a avut loc in drum, la cort

Preotul bascheibalist

Artizanul acestei batai de joc este preotul paroh Constantin-Catalin Urserescu (coincidenta face ca o alta parohie din Valea Lupului sa fie condusa de Constantin Catalin Andrei, beizadeaua protopopului Andrei de la Biserica Barboi). Ca o sfidare a unui elementar bun simt crestin care ar trebui sa reprezinte acest segment al lumii spirituale reprezentat de clerul ortodox, in timp ce curtea bisericii era cufundata in intuneric si tacere precum un cavou, de cealata parte a drumului intesat de credinciosi se profila casa parohiala, luminata, cu mese de vara intinse pentru ospetele de Paste si, abstract, un cos de baschet cocotat aproape de gard. Ei bine, in seara sfanta a Invierii Domnului, popa-bascheibalist de la Valea Lupului a reusit cu brio sa isi scoata in evidenta pasiunile laice si sa le estompeze de tot pe cele spirituale.

Peste biserica cu hramul Pogorarea Sfantului Duh, s-a pogorat, de 5 ani de zile, nepasarea 

Samanta duhovniceasca si distrugere diavoleasca

Cat despre biserica satului, oamenii locului vorbesc ca acolo si-ar fi bagat coada chiar Necuratu, iar cand ii rostesc numele, oamenii isi scuipa in san si fac o marturisire bizara. Oamenii nu se sfiesc sa-l numeasca Satana chiar pe preotul paroh, atat pentru fapta de a le distruge biserica, cat si pentru infatisarea crunta, ochii care nu scapara lumina, cat si parul roscat, o particularitate considerate in popor ca semn al omului insemnat, de care este bine sa te feresti „Biserica asta a fost inceputa acu vreo 5 ani, da popa nu s-a inteles cu constructorul, firmele tot s-au succedat si, ca in Mesterul Manole, ce construiau ziua se surpa noaptea. Pe romaneste, au facut numai buleli si mai mult au demolat decat au ridicat. Acu, biserica e distrusa, iar slujbele se tin in strada sau in praznicar. Nu m-ar mira sa aud ca spovedaniile au loc in clopotnita”, ne-a spus Valeriu Plamadeala, locuitor din Valea Lupului. Oamenii nu prea au cuvinte de lauda la adresa actualului preot paroh care, la randu-i, nu a inlocuit niste sfintisori. Un preot de dinaintea lui avea mania jocurilor de noroc, iar un altul. al betiei si afacerilor cu cele sfinte. Nici unul, insa, nu a indraznit sa se atinga de o piatra din lacasul de cult. „De cand a venit popa asta, numai distrugeri a produs in biserica asta si in sufletele oamenilor pe care i-a asmutit unul impotriva altuia, dupa dictonul dezbina si stapaneste. Este un om materialist si fara niciun Dumnezeu, chiar daca, dupa cum se aude pe aici, a umblat cu cele sfinte inca din frageda pruncie. Anu trecut, de exemplu, a vrut sa inceapa vanzarea de locuri de veci din cimitir, da ala nu e terenul lui sau al lui tac-su, e al oamenilor, donat expres pentru somnul de veci al alor nostri”, a spus si Aneta Vacaru. Reporterii AgoraPress l-au contactat pe preotul Urserescu, dar acesta a refuzat sa ofere un punct de vedere. Dupa ce a incercat sa duca discutia in alta zona, afland despre ce este vorba a inchis telefonul sub pretextul ca se afla intr-o discutie importanta.

Preotul Catalin Constantin Urserescu, pozand alaturi de Areta Mosu, in calitate de coordonator pentru relația cu Biserica Ortodoxă Română și celelalte culte al Despartamantului M. Kogalniceanu Iasi

Preotul Urserescu, doi ani cu Politia la usa parohiei

De numele acestui preot se leaga mai multe fapte, unele chiar de natura penala. In anul 2001, acesta a lovit cu masina doi cai, omorandu-i pe loc. In urma cercetarilor s-a stabilit ca vina apartinea unui minor care conducea atelajul alaturi de bunicul patern. Catalin Constantin Urserescu, preot la Centrul Cultural Pastoral Durau pe atunci, aflat la volanul unui VW Geta, cu numar de serviciu- NT-23-MMB, nu a mai putut evita coliziunea si i-a lovit in plin cei doi cai inhamati la caruta. In urma cu un an de zile, impotriva preotului paroh din Valea Lupului a fost inceputa urmarirea penala pentru infractiunea de „conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe”. Instanta a dispus amanarea aplicării pedepsei de 8 luni închisoare în sarcina inculpatului, prin instituirea masurii de supraveghere, pe o perioada de 2 ani de zile. „Inculpatul Catalin Constantin Ursarescu, pe durata termenului de supraveghere, trebuie să să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Iaşi, la datele fixate de acesta; să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile, precum şi întoarcerea; să comunice schimbarea locului de muncă; să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă”, se arata in hotararea instantei.

Codul de procedură penală atrage atenţia inculpatului că în cazul nerespectării măsurilor de supraveghere şi obligaţiilor impuse şi ale săvârşirii de noi infracţiuni în cursul termenului de supraveghere instanţa va dispune revocarea amânării, aplicarea şi executarea pedepsei închisorii. Practic, Urserescu se afla in consemn la domiciliu pentru  inca un an, timp suficient poate pentru a privi zi de zi in haul cascat in zidirea lacasului de rugaciune, a se cai pentru pacatele facute si a indrepta raul facut comunitatii din Valea Lupului.

Radu SEICARU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 2 = 3